dijous, 28 de febrer del 2019

Sa teulera

Molt bon dia!

La setmana passada vaig ser molt minimalista en el missatge que periòdicament us fem arribar. El mateix divendres marxava cap a Mallorca a impartir un curs d'agricultura ecològica i havia passat massa hores davant l'ordinador preparant el material. He perdut el costum de fer aquestes coses i les neurones no donaven per més.

El curs, segons el meu parer, va passar sense pena ni glòria, però em va donar l'oportunitat de conèixer una experiència sorprenent. Dic sorprenent pel fet que en tota la meva vida professional no havia visitat una finca amb tanta complexitat productiva: Sa Teulera, a Petra.

M'explico. A banda d'una impressionant producció hortofructícola, a la mateixa finca s'engreixen i reprodueixen gallines, porc i vaques lleteres; s'hi elabora farina, pa, pizzes i pastissos; s'hi elaboren iogurts, formatges i llet; i, a més hi tenen una escola de ioga. Disposen d'una botiga a la mateixa finca, parades a mercats i una botiga a Manacor. Increïble! Tot plegat gestionat per una família de tres persones on en Joan, el pare, és l'anima mater. Aquest home, d'extraordinàries capacitats i descomunal cau de coneixements, mereix un monument! És una rara avis, un mestre de mestres.

Malauradament només vaig poder visitar la seva obra i no vaig tenir l'oportunitat de conèixer-lo en persona. Ja tinc la millor excusa per tornar a escapar-me a l'illa.

Canviant de tema, em va saber greu no poder fer-vos arribar les carxofes que havíeu demanat. Sembla que enguany la producció encara no és gaire estable i té alts i baixos. Us les hem tornat a oferir aquesta setmana, però no és evident que ens arribin. El que sí sembla que ja podrem oferir-vos amb una certa continuïtat són pèsols de Vallplà i cols de Mas Galceran.

Nosaltres seguim amb les plantades. Aquesta setmana n'hem fet la patata i ho tenim tot a punt per sembrar les primeres pastanagues de l'any, remolatxes i porros.

Molt bona setmana!
Enric
---------------------------------------------------------------------------------
Per fer la vostra comanda, seguiu el següent enllaç:
http://www.parcagroecologic.cat


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada