Molt bon dia!
Dels productes que comercialitzem i que no són de producció pròpia, n'hi ha dos que venen de ben lluny: el gingebre i la cúrcuma. Ara mateix, concretament del Perú. Us els oferim perquè ambdós tenen qualitats guaridores àmpliament reconegudes i perquè amb poca quantitat ja provoquen l'efecte perseguit en prendre'ls. Però com som tossuts i no volem renunciar als nostres principis, la primavera passada vam sembrar d'aquestes dues arrels per tal de provar si es donaven prou bé a casa nostra i no calia que en portéssim de l'alta punta del món (ja sabeu, per allò de la petjada de carboni i el canvi climàtic). Ho vam fer en un dels hivernacles que tenim, el més petit de tots. En el seu hàbitat natural aquestes plantes, les dues de la família de les zingiberàcies, creixen a temperatures entre 20 i 30 ºC durant prop de 10 mesos, de manera que ens semblava ben evident que havíem de conrear-les en hivernacle.
Amb el gingebre no hem tingut massa èxit, la veritat. Però seguirem intentant-ho. Pel que fa a la cúrcuma, ja fa uns mesos us vam enviar algunes fotografies de com estava creixent (veieu-les aquí). Doncs bé, finalment ahir vam fer la anhelada collita i heu ací unes mostres del resultat:
![]() |
| Començant la collita |
|
|---|
![]() |
| Mostra de color |
Així que ben aviat la tindreu a disposició.
Canviem radicalment de tema. Fa prop de 20 anys vam començar a treballar conjuntament amb d'altres pagesos, inicialment amb en Raimon (Horta de la viola) i la Sara (Vessana), tot i que vam arribar a ser fins a 8 finques. En una de les primeres reunions que vam tenir vam decidir unificar els preus de venda dels nostres productes i l'import del transport quan havíem de fer el repartiment a domicili. Des de llavors els preus de les verdures i fruites, com de pràcticament tot, han anat augmentant. El fet és que aquell import que vam decidir llavors respecte al cost del transport segueix essent el mateix que us hem cobrat fins a, tres euros quan la distància des del Parc són menys de 10 km i cinc euros si són entre 10 i 15 km. El gasoil s'ha encarit gairebé un 50% en tot aquest temps, així que malauradament hem d'apujar preus per continuar mantenint el servei sense perdre-hi diners. A partir d'ara el cost del transport serà de 5€ i 8€ respectivament. Això sí, sempre que no arribeu a fer compres que pugin més de 60€ (això també canvia, abans eren 50€), ja que en aquest cas l'entrega a domicili és gratuïta.
Un altre tema, ràpid però important. La nostra fornera de capçalera farà una aturada la darrera setmana de gener. És a dir, aquesta setmana servirem pa, però la propera no. Si voleu podeu fer una comanda doble.
I per acabar, podeu veure'ns en acció a "Aquí la Terra" (si teniu curiositat i no vau tenir l'oportunitat de fer-ho quan es va emetre el programa per televisió) seguint aquest enllaç que us portarà directament al capítol del programa. Sortim a partir del minut 3:30. Van estar més 4 hores de xerrameca i gravació per 3 minuts mal comptats de capítol. I van triar el que ells van voler. Ja se sap.
Apa, bona setmana, salut i bons aliments.
Enric i Mireia
Pau, Llibertat i República
#ViscaLaTerraViva
---------------------------------------------------------------------------------
Per fer la vostra comanda, seguiu el següent enllaç
Parc Agroecològic de l'Empordà - Botiga



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada